Dierenkliniek PETcomfort Utrecht

Vandaag gesloten

Klanttevredenheidsonderzoek 2014

24 April, 2014


Dierenkliniek PETcomfort ontvangt een prachtige beoordeling van hun klanten. De dierenkliniek, gespecialiseerd in kleine huisdieren zoals honden en katten, hield afgelopen voorjaar een anoniem klanttevredenheidsonderzoek om te peilen waar de kansen liggen.

Er deden 208 klanten mee, waarbij het merendeel van de respondenten bij PETcomfort binnenwandelt voor de diergeneeskundige kennis (74%), gevolgd door klanten die gebruik maken van de hondenuitlaatservice (41,5%), de trimsalon (12%) en de gedragstherapie (1,5%). Zoals u uit deze percentages opmaakt, komen veel klanten over de vloer voor meerdere onderdelen binnen de dierenkliniek.

Klanten zeer tevreden over PETcomfort

De respondenten beantwoorden anoniem een aantal inhoudelijke vragen. De resultaten uit dit onderzoek worden door PETcomfort gebruikt om intern verbeteringen door te voeren. Respondenten rapporteerden een zeer goede ervaring te hebben met dierenkliniek PETcomfort.

Servicegericht

93 % van de klanten geeft aan tevreden tot zeer tevreden te zijn
194 personen zijn tevreden tot zeer tevreden over de service die PETcomfort biedt. ”Een prachtig aantal natuurlijk, maar er blijft ruimte om ons te verbeteren”, geeft Severina Bosloper, eigenaresse van de dierenkliniek in Utrecht aan. ”We hebben uit het onderzoek onder andere geleerd dat we nog meer contact mogen houden met de eigenaren wanneer de honden bijvoorbeeld meelopen met de uitlaatservice. Sinds het onderzoek maken we daarom foto’s en filmpjes die we delen met de eigenaren.”

Deskundig

92% van de klanten geeft aan PETcomfort deskundig tot zeer deskundig te vinden
PETcomfort werkt enkel met professionals. ”Al onze medewerkers hebben een gespecialiseerd diploma. De uitlaatservice wordt verzorgd door studenten diergeneeskunde en onze dierenartsen in de kliniek volgen nascholing en werken samen met specialisten uit de omgeving. Zo blijven zij altijd up-to-date. Doordat we verschillende expertises onder één dak faciliteren, worden de dieren juist en adequaat geholpen. Wanneer een studente bijvoorbeeld constateert dat een hond een beetje mank loopt, is de dierenarts bereid om hier even naar te kijken. Ik merk dat deze zorg op maat tot dit enquete-resultaat heeft geleid”, aldus Severina.

Goed bereikbaar

93% van de klanten geeft aan dat de dierenkliniek eenvoudig tot zeer eenvoudig bereikbaar is
PETcomfort is makkelijk te bereiken en je parkeert er gratis voor de deur. ”Op werkdagen nemen we van half negen tot zeven uur de telefoon op en voor spoedgevallen word je alle overige momenten doorverbonden met de spoedkliniek. Mails beantwoorden we binnen 24 uur en op Facebook houden we iedereen op de hoogte van acties en nieuwtjes. Uit enquête bleek dat we ons op social media meer mogen richten op de dieren in de kliniek. Een aandachtspuntje dat we nu zeker oppakken”, zegt Severina.

88% beveelt PETcomfort aan

Severina is er vooral trots op dat 183 van de klanten PETcomfort zou aanbevelen bij familie en vrienden. Wilt u ook contact met PETcomfort of deze dierenkliniek aanbevelen bij bekenden? Bekijk de contactpagina of volg ze op Facebook.

Share this post