Kat eet slecht of niet

Eet uw kat de laatste tijd slecht, minder of zelfs helemaal niet meer? Dan is het verstandig om naar de dierenarts te gaan voor een gezondheidscontrole. Een verminderde eetlust bij katten kan meer betekenen dan dat uw kat geen zin heeft om te eten. Bijvoorbeeld omdat uw kat het eten niet lekker genoeg vindt.

Oorzaken slecht of niet etende kat

Een slecht etende kat kan een symptoom zijn van veel verschillende aandoeningen. Uw kat kan een slecht en pijnlijk gebit hebben en hierdoor niet willen eten. Uw kat kan last hebben van nierfalen. Nierfalen bij katten is ernstig en daar moeten we als dierenarts op tijd bij zijn.

Ook aandoeningen aan het maagdarmkanaal, het hart, de lever, de longen en bijvoorbeeld suikerziekte of koorts kunnen zorgen voor een verminderde eetlust bij uw kat. Het is dus niet altijd direct duidelijk wat de oorzaak is van de vermindere eetlust, maar wel van (levens-)belang om dit tijdig uit te zoeken!

Bij katten die al drie dagen of langer niet eten, is het ook moeilijk om ze weer aan het eten te krijgen. Dit komt omdat katten snel last krijgen van leververvetting als ze een paar dagen niet eten. Leververvetting bij katten is zeer ernstig en kan uw kat fataal worden.

Wat kan PETcomfort doen?

Door middel van lichamelijk onderzoek en eventueel aanvullende diagnostiek zoals een bloedonderzoek, gaan we onderzoeken wat er met uw kat aan de hand is. Wanneer we weten waarom uw kat slecht, minder of niet meer eet, kunnen we uw kat op de juiste manier helpen en behandelen!

Neem contact op of bel voor telefonisch advies en het plannen van een afspraak.